۲۹ بهمن ۱۳۹۱، ۱۴:۴۳

یک روزنامه سوئیسی گزارش داد:

وحشت یونانی ها از خشونت و بی قانونی در کشورشان

وحشت یونانی ها از خشونت و بی قانونی در کشورشان

یک روزنامه سوئیسی در گزارشی از خشونت و بی قانونی در کشور بحران زده یونان و نگرانیها درباره بازگشت موج جدید حملات تروریستی از طرف گروههای افراطی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر،روزنامه سوئیسی "نویه زوریخه سایتونگ" در مطلبی از خشونت و بی قانونی در کشور بحران زده اروپا یعنی یونان خبر داده و نوشت: حملات روی آپارتمانهای سیاستمداران و خشونت علیه مهاجران، ترس و وحشت زیادی را بر جامعه یونان حاکم کرده است.
این روزنامه سوئیسی در ادامه نوشت: در یونان این روزها بسیار درباره پدیده خشونت بحث شده و سخن به میان می آید. در ماههای اخیر حملاتی با مواد منفجره روی آپارتمانهای خصوصی خبرنگاران و سیاستمداران و برخی مغازه ها در آتن، عموم را به وحشت انداخته است. همچنین حملاتی روی دفتر نخست وزیر نیز شکل گرفته است. این حملات خشونت بار خسارات مالی فراوانی را در این کشور به بار آورده است.
گروه های آنارشیست در یونان به چنین اقدامات خشونت باری اعتراف کرده اند. این گونه وقایع، نگرانی ها درباره موج جدید حملات تروریستی در یونان را افزایش داده است. گروههایی با دیدگاههای ناسیونالیستی و مارکسیستی بین سالهای 1975 و 2000 حدود 23 نفر را در این کشور به قتل رسانده و حملات تروریستی را ترتیب دادند.
حزب سوسیالیست "پاسوک" یونان، حملات خشونت بار ماههای اخیر در کشورش را به عنوان نوع جدید تروریسم مطرح کرده که عاملان آن تنها به دنبال اهداف سمبلیک نبوده بلکه خون و قربانی می طلبند. بخصوص مهاجران در یونان از خشونتهای فیزیکی روزانه از طرف گروههای راست افراطی رنج می برند.
انتقادات علیه خشونتهای پلیس یونان در ماههای اخیر شدت پیدا کرده است. سازمانهای حقوق بشری خشونت پلیس علیه مهاجران را مستند می کنند. بخصوص انتقادات زیادی علیه کاربرد ابزار شیمیایی از طرف پلیس یونان علیه معترضان به سیاستهای ریاضتی دولت وارد شده است.

کد خبر 1817059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha